Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel 08 Sep 2010, 00:11

Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
 wel / niet dune aanschaffen 
Auteur Bericht

Bericht wel / niet dune aanschaffen
Hoi,

Ik zit onwijs te twijfelen om een HD dune aan te schaffen inclusief 1 tb harddisk. Waarom een dune? 1 van de pluspunten is dat het zowel een blueray / dvd speler is en gelijk een mediaplayer.

Maar wat voor mij ook belangrijk is, is dat ik met het apparaat via een newsleecher client mijn bestanden kan binnen halen. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit goed? is de speler ook instaat om te parren (repareren van gedownloade content) en kan die ook uitpakken (unrarren)? Ik hoor graag de bevindingen van jullie.

Gr

Niek0

07 Mrt 2010, 21:52
Profiel

Bericht Re: wel / niet dune aanschaffen
Voor zover ik weet worden de Dune's zonder usenet client geleverd. Dus dit is standaard niet mogelijk.

Er zijn echter mediaspeler die dit wel goed ondersteunen en deze hebben vaak ook nog een bittorrent client.Denk aan de Popcorn A/C-200 of de hdx bd-1.

Voor het downloaden met de speler is altijd interne harddisk nodig.

Daarnaast kunnen deze spelers inderdaad downloaden->repareren->uitpakken.
Het nadeel is dat de chip niet bijzonder snel is en het downloaden en uitpakken wel even kan duren. Tegelijkertijd een hdfilm spelen zit er dan ook niet in!

Tot slot is het downloaden met mediaspeler niet de meest gemakkelijke functie om te gebruiken, wat standaard kennis is wel vereist.

Het downloaden met een NAS server of PC is dus makkelijker en sneller.

08 Mrt 2010, 12:26
Profiel

Bericht Re: wel / niet dune aanschaffen
Mediastramers zijn niet de meest handige oplossing als medium voor het downloaden van multimediabestanden. Ik werk zelf met newsleecher vanaf een Win XP laptop of desktop en download bestanden rechtstreeks naar een share van een NAS. (externe HD op het netwerk). Die share die kun je dan weer rechstreeks benaderen vanuit je streamer om films en MP3's af te spelen. unrarren en parren doet Newsleecher vanzelf nadat de download compleet is.

ik heb zowel een Dune BD prime 3.0 als een TViX 6600. Ik vind zelf de TViX een erg fijne en snelle mediastreamer voor een scherpe prijs. De Dune heeft wat meer potentie maar is ook duurder. De BlueRay speler in de DUNE gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Als je een goed netwerk (geen WiFi) hebt zie ik het voordeel van een interne HD in de streamer eigenlijk ook niet. Streamen vanaf een centrale share is makkelijk in het beheer van bronbestanden en biedt een uitstekende kwaliteit, zeker erg handig als op meerdere plaatsen in huis een streamer gebruikt.

02 Apr 2010, 15:58
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 3 berichten ]