Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel 08 Sep 2010, 00:17

Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Geluidsboxen rechstreeks op audio streamer aansluiten 
Auteur Bericht

Bericht Geluidsboxen rechstreeks op audio streamer aansluiten
Ik ben op zoek naar een audio streamer die via wifi verbinding kan maken met men Synology nas 107+ én waarop ik rechstreeks men stereo geluidsboxen kan aansluiten zonder eerst via een versterker te moeten gaan.

Concreet wil ik onderstaande Niko audio-contact gebruiken en een verbinding maken tussen dit contact en de audio streamer.

Tot nu toe leek de Logitech Squeezebox Classic geschikt maar dan moet ik de wit/rode composiet uitgang wel opsplitsen zodat ik 2 boxen kan aansluiten. Is dit slecht voor de Logitech of de boxen? En gaat dit werken zonder versterker ertussen?

PS: ik verkies een Squeezebox omdat hiervoor een android app bestaat die dienst doet als remote.

Laatst gewijzigd door aurora op 20 Feb 2010, 15:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

20 Feb 2010, 15:07
Profiel

Bericht 
Dit is het Niko audio-contact waar ik het over had:

Afbeelding

20 Feb 2010, 15:07
Profiel

Bericht 
Dit lijkt mij een muurdoos die naar je luidsprekers gaan ?
De SB bezit zelf geen eindversterker en zal je altijd op een versterker of aktieve boxen aan moeten sluiten. Die muurdoos is echter niet geschikt voor de analoge aansluitingen van de SB omdat die luidspreker terminals zijn en dus niet afgeschermd.

Ik snap echter niet wat je met die muurdoos wilt.

20 Feb 2010, 20:35
Profiel WWW

Bericht 
Frank1964 schreef:
Dit lijkt mij een muurdoos die naar je luidsprekers gaan ?
De SB bezit zelf geen eindversterker en zal je altijd op een versterker of aktieve boxen aan moeten sluiten. Die muurdoos is echter niet geschikt voor de analoge aansluitingen van de SB omdat die luidspreker terminals zijn en dus niet afgeschermd.

Ik snap echter niet wat je met die muurdoos wilt.

De muurdoos zou idd naar 2 luidsprekers gaan, op die manier zijn de kabels mooi weggewerkt en zit ik met beter geluid dan de kleine box die vaak in deze audio streamers ingebouwd zijn.
Er zit dus niets anders op dan te kiezen voor ofwel een audio streamer met ingebouwde box of om er nog een versterker tussen te zetten? Het idee was om dit in de badkamer in te bouwen om zo een compacte geluidsinstallatie te hebben.

21 Feb 2010, 00:51
Profiel

Bericht 
Kijk eens naar waterbestendige inbouw speakers: http://www.aquasound.nl/waterbestendige ... eluid.html

Nog mooier: http://thewelltemperedcomputer.com/Fun/ ... eakers.htm

21 Feb 2010, 13:33
Profiel WWW
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 5 berichten ]