Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel 11 Sep 2010, 01:42

Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Ervaringen met Squeezebox Radio ? 
Auteur Bericht

Bericht Ervaringen met Squeezebox Radio ?
Hallo,

Heeft er iemand ervaringen met de Squeezebox Radio ?

Ik zit eraan te denken om er een aan te schaffen voor in de keuken.
Ik heb reeds een Squeezebox Duet voor in de woonkamer.

Waar ik een beetje huiverig voor ben is de geluidskwaliteit, is deze goed (genoeg) ?

Is het geluid bv. wel stereo ? ( ik kan me niet voorstellen van niet)

Kun je ook gewoon FM radio luisteren ?

De SB Radio heeft toch niets met de SB Duet te maken, behalve dan dat ze van dezelfde SB Server software, tegelijkertijd, gebruik maken ?

Ik heb bv. een JBL on tour XB (de ronde) en samen met m'n Creative Zen Vision M geeft die een mooi en vol genoeg geluid (voor in de keuken). Eigenlijk moet het geluid van de Squeezebox radio minstens zo goed zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, alvast bedankt daarvoor.

15 Dec 2009, 23:01
Profiel

Bericht Re: Ervaringen met Squeezebox Radio ?
swittte schreef:
Hallo,

Heeft er iemand ervaringen met de Squeezebox Radio ?

Ik zit eraan te denken om er een aan te schaffen voor in de keuken.
Ik heb reeds een Squeezebox Duet voor in de woonkamer.

Waar ik een beetje huiverig voor ben is de geluidskwaliteit, is deze goed (genoeg) ?

Is het geluid bv. wel stereo ? ( ik kan me niet voorstellen van niet)

Kun je ook gewoon FM radio luisteren ?

De SB Radio heeft toch niets met de SB Duet te maken, behalve dan dat ze van dezelfde SB Server software, tegelijkertijd, gebruik maken ?

Ik heb bv. een JBL on tour XB (de ronde) en samen met m'n Creative Zen Vision M geeft die een mooi en vol genoeg geluid (voor in de keuken). Eigenlijk moet het geluid van de Squeezebox radio minstens zo goed zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, alvast bedankt daarvoor.

Geluid van de Boom is beter, de radio is mono en heeft geen FM (boom heeft ook geen FM).
Met de controler van de duet kan je ook de radio bedienen dus het heeft alles met de duet te maken.
Het geluid van de jbl ken ik niet dus daar kan ik niet mee vergelijken, maar ik vind de Boom voor een dusdanig klein kastje geweldig klinken.
Let er wel even op dat je voor de radio een accupack er bij kan kopen en de boom alleen op netvoeding kan draaien.

15 Dec 2009, 23:22
Profiel WWW

Bericht 
Wat technische details van de Boom: http://wiki.slimdevices.com/uploads/a/a ... Design.pdf

15 Dec 2009, 23:48
Profiel WWW

Bericht 
Wow, niet stereo. Das nix dus.
Geen FM radio vind ik ook een gemiste kans.

Dan ga ik maar eens verder kijken naar de Boombox.

Zag op tweakers dat wifimedia helaas wel een stuk (40 euro!) duurder is dan bij anderen....

Thanks for the info.

17 Dec 2009, 10:27
Profiel

Bericht 
swittte schreef:
Wow, niet stereo. Das nix dus.
Geen FM radio vind ik ook een gemiste kans.

Waarom zou je FM radio willen hebben, terwijl je 10.000 internetradio stations hebt. Elk zichzelf respecterend radiostation zendt ook via internet uit

18 Dec 2009, 13:24
Profiel

Bericht 
FM radio omdat je dan toch radio kan luisteren en niet de andere apparatuur aan hoeft laten te staan.
Maar het is geen reden om m niet te kopen overigens.

18 Dec 2009, 17:03
Profiel

Bericht 
Ik heb een Boom als veredelde wekkerradio en het geluid dat er uit komt is prima, zeker voor toepassingen als keuken, slaapkamer, werkkamer e.d.

18 Dec 2009, 17:21
Profiel

Bericht Re:
swittte schreef:
FM radio omdat je dan toch radio kan luisteren en niet de andere apparatuur aan hoeft laten te staan.
Maar het is geen reden om m niet te kopen overigens.

De enige apparatuur die aan moet staan is je router, om de Radio verbinding te laten maken met het internet. In 99% van de gevallen zal je router aanstaan, lijkt me dus geen probleem.

09 Apr 2010, 10:57
Profiel

Frank1964 schreef:
Geluid van de Boom is beter, de radio is mono en heeft geen FM (boom heeft ook geen FM).
Met de controler van de duet kan je ook de radio bedienen dus het heeft alles met de duet te maken.
Het geluid van de jbl ken ik niet dus daar kan ik niet mee vergelijken, maar ik vind de Boom voor een dusdanig klein kastje geweldig klinken.
Let er wel even op dat je voor de radio een accupack er bij kan kopen en de boom alleen op netvoeding kan draaien.

Het geluid van de Radio vind ik beter te noemen als Audio Engine A2 speakers (die vind ik nl tegenvallen). Het geluid van de Radio is veel voller. Ok de boom is stereo maar wat heb je daar aan als de speaker nog geen 20cm van elkaar zitten? Dat verschil ga je echt niet horen in een grote ruimte.

09 Apr 2010, 11:52
Profiel

The SBRadio is not Stereo but produces an amazing sound for the size of the device! and no distortion even if you push up the volume!
You could go to the Wifimedia store and check it out.

If you want Stereo, you can get a SBBoom.

As stated earlier, FM radios arent really necessary because you can find all of them and many more through the network, and usually at much better quality.
Additionally you can carry the SBRadio around with the optional battery pack, if you want to take it to your terrasse/blacony, bathroom etc.. :)

28 Apr 2010, 16:11
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 10 berichten ]