WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 22 Mar 2017, 23:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: DVD, AVI en ondertitels
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012, 09:36 

Deze vraag is wellicht een klein beetje off-topic, maar ik verwacht dat de benodigde kennis hier wel aanwezig is en ik hoop dat iemand mij een beetje verder kan helpen.
Mijn vrouw is een tijd geleden invalide geworden en kan slechts moeizaam met moderne techniek overweg. Met veel geduld en moeite heb ik haar zover dat ze in staat is onze tv te bedienen in combinatie met een iOmega ScreenPlay HD mediaspeler. Ze gebruikt daarvoor een Logitech Harmony programmeerbare afstandsbediening waar ik sterk vereenvoudigde commando's heb ingeprogrammeerd.
Om een DVD voor haar beschikbaar te maken moet ik deze rippen. converteren, en overzetten naar de ScreenPlay. Dat kost veel tijd en ruimte. Ik zoek al tijden naar een meer efficiente methode, het liefst een die ik op de Linux command line automatisch kan laten uitvoeren (maar Linux GUI tools mogen ook).

Wat op de ScreenPlay moet komen staan is een bestand dat direct en onmiddellijk afspeelt (dus geen menus en zo) en waar de ondertiteling vast in is opgenomen. En, jammer genoeg, de ScreenPlay ondersteunt niet zoveel verschillende video-formaten.

Mijn huidige, tijd en ruimte vretende, workflow is om de DVD te rippen met HandBrake, waarbij enkel de hoofdfilm wordt geript en de ondertiteling wordt ingebrand. De resulterende file (MP4 of MKV) is dan nog niet speelbaar, dus die zet ik met DeVeDe (wederom tijd en ruimte vretend) om naar een DVD directory-structuur en plaats die op de ScreenPlay.

Avidemux kan een DVD rippen naar een AVI bestand dat wel meteen speelbaar is op de ScreenPlay, maar is (kennelijk?) niet in staat om de ondertitels in te branden. Externe ondertitels toevoegen gaat wel.

Vroeger kon ik met k9copy een DVD kopiƫren waarbij alleen de hoofdfilm en ondertitels werden meegenomen. In feite was dit de meest eenvoudige en betrouwbare aanpak. Maar helaas, k9copy werkt tegenwoordig niet meer en het programma is opgegeven.

Wie kan mij helpen met goede adviezen?

Berichtenonderwerp: Re: DVD, AVI en ondertitels
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2012, 14:00 
Moderator

Een ietwat late reactie maar wellicht nog wel handig:

Ik gebruik graag deze website wanneer ik zoek ben naar video ripper/(re)muxer: http://www.videohelp.com/tools?toolsear ... me&hits=50

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00