WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 15 Dec 2018, 17:25

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 779 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 752 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Dune Interface Manager
BerichtGeplaatst: 26 Sep 2010, 17:48 

Hallo Joris,

De trailer optie zit er nu nog niet in maar ja wat niet is kan zeker komen. Een poosje geleden ben ik bij Wifimedia geweest met de eerste beta en daar kwam deze vraag ook naar voren. Zal eens kijken wat er uit de hoge hoed komt. Is het niet in deze versie dan spoedig en de daarop volgende.

Ik heb buiten een Dune ook een Tvix 6500 en een Mede8er. Deze 2 staan als vervolg op mijn lijstje simpel genoeg ik heb ze en kan dan gemakkelijk testen. Mijn vermoeden is als dit programma op de 6500 werkt zal een 6600 het waarschijnlijk ook wel doen.

Op dit moment ben ik in voorbereiding om de 3e Beta gereed te maken. Hierin zijn een paar bug opgelost maar met name nieuwe positieve toevoegingen/verbeteringen zoals aangegeven door de testers.

Zodra het pakket stabiel genoeg is zal er een release plaats vinden. Er is voor mij niets leukers te bedenken dan dat dit product zijn weg zal vinden naar zijn gebruikers en zeker na al het werk wat er nu al in zit. Maar wel als het voldoende af is. :D

Groeten en Exit :arrow:, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2010, 17:44 

Hi Loadercoder!

Even een kort mailtje om aan te geven dat dit soort initiatieven zeer wordt gewaardeerd.
Ik ben in spannende afwachting van je eerste release! :lol:

BerichtGeplaatst: 28 Sep 2010, 20:28 

Nog even geduld allemaal, maar MCIM komt er echt aan!

Als één van de Beta-testers kan ik jullie berichten dat het wachten beloond zal worden :-) Ik heb MCIM, ofwel de 'Mediacenter Interface Manager' zoals Loadercoder de applicatie zal gaan noemen, al een paar weken in gebruik en ben erg enthousiast geworden.

Installatie van MCIM was op mijn Vista en W7 pc een makkie. Sterker nog, het hoeft helemaal niet geinstalleerd te worden (je moet dan wel al de .Net 3.5 hebben geinstalleerd). Ik test MCIM in combinatie met een Dune 3.0 Base waar ook een externe HD in zit, in combinatie met mijn NAS een Synology DS207+ die ik via de Wifi-N dongle met de Dune heb gekoppeld.

In vergelijking met Zappiti en Yadis is het grote voordeel van MCIM natuurlijk dat deze gekoppeld is met Moviemeter.nl, en daarmee een filmkaart met een nederlandstalige plotomschrijving genereert. De plaat is natuurlijk Full HD 1080p (doch kan ook in 720p gegenereerd worden doch heb ik nog niet getest), en in het .jpg formaat.

Binnenkort krijgen we de 3e beta-versie van Loadercoder, die momenteel druk bezig is om ook de media-gegevens (bluray/dts/dolby etc) van een film uit te lezen en als icoontjes te presenteren. Dan zullen we ook een 'stresstest' uitvoeren hoe de applicatie zich gaat gedragen als er in 1 handeling een folderstructuur met > 300 films geanalyseerd moet worden haha.

Loadercoder, aan jou de eer om een paar printscreens en de uiteindelijke filmplaat te publiceren!?

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2010, 22:00 

Hallo Borezz,

Bedankt. :D

Nou hier zijn ze dan een paar schermen van de huidige versie en een achtergrond compleet aangemaakt met MCIM.

Groet en Exit :arrow:, Loadercoder.

Bijlagen:
Bestandscommentaar: Mediaspeler configuratie. Nu nog 1 maar...
MCIM_Mediaspeler_Config.jpg
MCIM_Mediaspeler_Config.jpg [ 61.98 KiB | 6491 keer bekeken ]
Bestandscommentaar: Hoofdscherm met film informatie
MCIM_Algemeen.jpg
MCIM_Algemeen.jpg [ 169.47 KiB | 6491 keer bekeken ]
Bestandscommentaar: En een achtergrond incl. media info. Nog niet 100% maar even een indicatie.
background.jpg
background.jpg [ 183.19 KiB | 6491 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 30 Sep 2010, 08:54 

ouch, dat ziet er strak uit, kan niet wachten op de eerste RC.. zodat ik er mee kan gaan stoeien :)

grtz

MiB

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2010, 15:07 

Wow, dat ziet er goed uit. Ik gebruik zelf my movies en dat werkt goed, maar vindt de index onhandig ivm mijn kids. Zij hoeven niet al mijn films te zien. Ik gebruik nu gewoon twee mappen, een voor de kids en een voor de ouderen. De index gebruik ik niet.

Hoe gaat jullie structuur er uitzien op de dune zelf?

Ben zeer benieuwd hoe alles straks werkt.

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2010, 11:53 

Hey, ziet er allemaal geweldig uit.

Ik begrijp nog niet helemaal de werking van dit programma (of de varianten hierop zoals mymovies, zappiti, enz).

Begrijp ik het goed dat het indexeren en toevoegen van de metadata allemaal vanaf de PC gebeurd?
Dus als ik een film toevoeg en/of verwijder, moet ik dan de interface manager op mijn pc starten en de data op mijn nas (daar staan mijn films) laten bijwerken?

Of draait er op de Dune een programma op de achtergrond die het up-to-date houden van de collectie verzorgt?

Sorry als dit al ergens op het forum uitgelegd word, maar ik kon het niet vinden.

Gr. Mike

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2010, 13:43 

Het maken van de index en bijbehorende informatie wordt op een PC gedaan en vervolgens weg geschreven naar een gedeelde schijf waar de Dune ook toegang toe heeft. Op deze manier wordt de info zichtbaar op de Dune

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2010, 14:07 

Hallo Mikeee en Waardrenner,

Mikeee schreef:
Begrijp ik het goed dat het indexeren en toevoegen van de metadata allemaal vanaf de PC gebeurd?

Inderdaad alles vanaf de pc of de software in de mediaspeler zou dit moeten kunnen wat niet het geval is. Net zoals de andere programma's mymovies, zappiti, enz.

Mikeee schreef:
Dus als ik een film toevoeg en/of verwijder, moet ik dan de interface manager op mijn pc starten en de data op mijn nas (daar staan mijn films) laten bijwerken?

Correct. Maar wel zo simpel mogelijk als het kan. ;-)

Mikeee schreef:
Of draait er op de Dune een programma op de achtergrond die het up-to-date houden van de collectie verzorgt?

Er draait geen programma op de Dune die dit kan.

De Dune heeft geen idee wat jij allemaal verzamelt het enige wat hij doet is een bestand wat beeld en/of geluid bevat afspelen op je tv scherm.
Wat ik dan doe even simpel gezegd een paar afbeeldingen maken die de Dune af kan spelen waar informatie over de geselecteerde film staat.

@Waardrenner: Je hebt hier 3 mogelijkheden.
1. Dezelfde structuur zoals je de films zelf hebt geplaatst.
v.b.:
Films
Actie
Last Action Hero
Transporter
Fantasie
Alice in Wonderland
enz.

Hierbij zie je dan op het nivo van Actie b.v. de dvd hoes (voorkant) afbeelding.

optie 2 op Genre.
Vergelijkbaar als hierboven alleen zal het ingestelde genre de mapnaam zijn waar de film staat.
Stel je zet Last Action Hero onder genre Drama dan krijg je het volgende:
Film
Drama
Last Action Hero.
Waar op het nivo ook weer de dvd hoes getoond kan worden.

Op optie 3 op alfabet.
Een alfabet op je scherm waarbij je Last Action Hero onder de L kan vinden.

De laatste 2 opties kan je ook combineren dus zowel een genre structuur als een alfabet structuur. Wat je zelf wenst.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Zo niet gewoon vragen. :)

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2010, 14:34 

OK, duidelijk.
Ga hem zeker proberen. Moet ik nog veel geduld hebben voordat ik een (beta) versie kan downloaden?

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2010, 18:27 

Hallo Mikeee,

Mikeee schreef:
Ga hem zeker proberen. Moet ik nog veel geduld hebben voordat ik een (beta) versie kan downloaden?

De beta is alleen beschikbaar op dit moment voor 6 personen. Pas als bij deze personen het programma lekker loopt zal ik een versie vrijgeven. Ik ga hier geen directe datum aan hangen. Ik doe dit in mijn vrije tijd en dan begint het weer verdacht veel op werken te lijken. :roll:

Maar doe eens gek rond eind oktober verwacht ik zover te zijn. Waar ik nu nog bezig ben met 2 dingen. 1. Media info en dit kost veel tijd om in het programma aan te brengen. 2. Info ophalen via TMDB om ook muziek dvd's goed van informatie te kunnen voorzien. Deze 2 dingen plus testen kosten gewoon tijd.

Na deze release zal ik beginnen met de tv serie mogelijkheid in het programma te maken via TheTVDB.com waar in meerdere talen tv serie informatie gevonden kan worden.

Dus ja, je zal nog een beetje geduld moeten hebben als je dit programma wilt gaan gebruiken. :D

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2010, 10:36 

Whow!!! ziet er goed uit. Hoe staat het met de screen van de INDEX, is deze ook al aangepast, dus niet als de stadaard DUne Versie? Kun je hier een screener van plaatsen.

We wachten af, je verdient alle credits, weet uit ervaring met Yanfoe en YAMJ hoeveel werk het is om de gegevens alleen al op de goed plaatst te krijgen.

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2010, 11:09 

Ha, dank je wel voor je duidelijke antwoord.

Ik wacht met spanning af.

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2010, 09:54 

Waardrenner schreef:
Ha, dank je wel voor je duidelijke antwoord.

Ik wacht met spanning af.

Ook ik sluit mij aan bij de wachtrij....

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2010, 16:28 

Eigenlijk maar één vraag terwijl wij gewone stervelingen wachten op de eerste versie van DIM :)

Schrijft DIM de filminformatie weg in een eigen map op de schijf of wordt die informatie in de filmfolders weggeschreven ? Geef persoonlijk de voorkeur aan de eerste optie, dat houdt de filmfolders netjes en clean.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 779 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 752 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00