WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 15 Dec 2018, 17:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 779 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 552 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Dune Interface Manager
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 13:18 

Hallo StefaanD,

Bedankt voor je reactie.

Op dit moment zijn er 6 beta testers wat mij voor nu even genoeg lijkt maak ken je wel op de "reserve" lijst zetten voor het geval een van de personen er even geen tijd voor kan vinden. :)

Groeten,

Exit :arrow:, Loadercoder

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 14:29 

Even een status update.... :)

Ik ben nog druk met een drietal punten. Deze zullen af moeten zijn voordat er een Beta gestart kan worden. Verwacht deze punten in loop van komende week af te maken. Voor nu veel lees plezier... :)

Even een lijst met mogelijkheden die nu in het programma zitten.

Configuratie per speler met als opties:
    :arrow: Lokatie waar de interface moet komen
    :arrow: Transport protocol (NFS, SMB), met daarbij indien nodig een gebruikersnaam en wachtwoord voor de lokatie waar de films staan.
    :arrow: Folder stijl (Met of zonder productie jaar)
    :arrow: Toon wel/geen folder plaatjes
    :arrow: Interface structuur :
      Geen aanpassing maak interface zoals de film(s) gevonden zijn.
      Alfabetische lijst
      Genrelijst. (Instelbaar bij film)
      of Alfabetisch en Genrelijst.
    :arrow: Uitvoer scherm formaat custom, preset (720 en 1080)

Import
    :arrow: Importeren TViXIE bestanden,
      Hierbij zal het programma aan de hand van de titel in het TViXIE bestand gaan zoeken in Moviemeter. Dit is nodig omdat ik meer gegevens bewaar dan TViXIE. Mocht het resultaat van de zoekactie één resultaat opleveren zal deze zonder te vragen ingelezen worden.
    :arrow: Zoek films, Zoek naar filmbestanden op een geselecteerde locatie en start import. (Batch Import) handig bij een reeds bestaande collectie.

Algemeen
    :arrow: Het toevoegen van een film incl. mogelijkheid om bepaalde gegevens aan te passen.
      Denk hierbij aan de titel, genre, acteurs enz. Bij een inlezen van de film zal de cover hoes standaard vanuit Moviemeter komen en Fan-Art afbeelding van TMDb. Indien er een afbeelding beschikbaar is zal deze worden overgenomen. Het is mogelijk om deze afbeeldingen aan te passen en deze te vervangen door een afbeelding die lokaal staat dan wel een afbeelding die bij de film op TMDb staat.
    :arrow: Bij toevoeging van een film kan je ook de URL van moviemeter invullen om de gevonden film bij Moviemeter direct op te nemen in dit programma.
    :arrow: Directe koppeling tussen film en Moviemeter dan wel IMDB.
      Mogelijkheid om met de wereldbol button gelijk de info van de geslecteerde film op Moviemeter dan wel IMDB te zien op internet.
    :arrow: Film selectie lijst sorteren op titel, genre, duur en jaar
    :arrow: Maak interface afbeelding van geslecteerde film
    :arrow: Maak interface afbeelding van films geslecteerd zijn.
      Standaard staat deze lijst op de laatste wijzigingsdatum dus kan je snel nieuw toegevoegde films dan wel wijzigingen laten doorvoeren in de interface.
    :arrow: Bij het inlezen van de flm zal automatisch het genre gezet worden mocht je deze keuze niet correct vinden kan deze aangepast worden.

Zo dit even in vogelvlucht wat er in deze versie zit. Er zijn nog genoeg mogelijkheden over. Deze zullen in de komende versie(s) verschijnen. Zeker gezien de komende firmware releases verwacht ik weer wat leuke dingen te kunnen gebruiken in dit programma.

Exit :arrow:, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2010, 08:44 

Klinkt super, we wachten in spanning af!

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2010, 10:44 

Netjes.....ik kan niet wachten.

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2010, 19:33 

Ziet er al goed uit, Loadercoder!

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010, 11:10 

Nav van mijn bezoek en aanschaf van de Qnap TS439 Pro II kreeg ik het advies van de Wifi jongens hier eens naar te kijken.

Eerste reactie: ziet er zeer mooi uit, goede info (nederlands).
Ik heb inmiddels even alle reacties gelezen maar kan niet vinden hoe je de info gaat genereren. De meta info tenslotte die bij films aangeleverd wordt (normale dvd's geen Blue Ray) is zeer summier.

Zelf gebruik ik op dit moment Yanfoe for alle informatie te halen van diverse sites zoals bv Moviemeter en IMDB en genereerd een index met HTML files door YAMJ. Nadeel heirvan is dat als je een behoorlijke catalogus hebt met film alle mappen eerst worden gescand opnieuw het geen bij een bestand van ca 650 films zeer lang duurt, je je PC altijd moet gebruiken etc etc.

Ik gebruik als NMT geen Dune maar de HDX1000, en ben dus benieuwd naar de opbouw van de Dbase die je met dit programma maakt. Las dat je ook bezig bent met andere versies of de mogelijkheid gaat bieden om het te gebruiken voor andere NMT's.

Kun je hier wat info over geven, dus hoe de Dbase wordt opgebouwd incl de Meta Info. Zijn dit bijv. XML's of NFO's. Kan je je Dbase ook exporteren naar......

Vind het overigens een pluim dat je hier aan begonne bent, er zijn idd weinig goede en mooie interfaces voor Movie JukeBox collectors te vinden laat staan dat je ze nog kan editten.

Keep up the nice work. :lol:

Greetz Marc

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010, 15:26 

Hallo Civelizedman,

Leuk dat je een berichtje achter laat.

De meta info komt compleet bij MovieMeter vandaan, dus zoals het op de website staat komt het ook in dit programma. Daarnaast kan je natuurlijk ook de informatie wijzigen.

Ik had nog nooit van Yanfoe gehoord zal eens kijken hoe dat eruit ziet. Nooit te oud om te leren. Bedankt voor de tip.

Er zal zeker een mogelijkheid komen om met dit programma met meerdere NMT's te gebruiken. Daar ik zelf nog een Mede8er heb en een Tvix6500 zal het aanmaken voor deze spelers relatief simpel gaan. De overige spelers is het een kwestie van tijd. Het programma is hier al wel op voorbereid.

In de database zit alle film info die je op het scherm ziet staan. incl. de afbeeldingen. Bij dit programma hoef je alleen de wijzigingen opnieuw aan te laten maken in de interface m.a.w. niet alle 600+ films aflopen maar alleen de dingen die gewijzigd zijn. Dit scheelt een bak aan tijd.

Voor het gebruik van dit programma is ook een pc nodig. Zodra de interface gemaakt is hoeft dit niet meer. Behalve al je natuurlijk wijzigingen aan gaat brengen door nieuwe films toe te voegen of teksten e.d. te wijzigen. Maar doe je dit bij 1 film hoef je alleen deze film aan te maken voor je mediaspeler en niet de overige films.

Er zit geen export functie in het programma was op dit moment ook niet nodig. Mocht dit in de toekomst wel noodzakelijk zijn kan dit wel gemaakt worden.

Ben bijna gereed voor de beta. Het zat effe tegen maar dat maakt het dan ook wel weer leuk. :lol: Spoedig meer over dit programma.

Mochten er nog vragen zijn schroom niet stel ze.. :D

Exit :arrow: , Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2010, 11:46 

Hoi Loadercoder,

ziet er goed uit, kan niet wachten om te test te gaan starten.

Ik heb zelf naast veel films ook muziek dvd's. Deze vind je niet terug in moviemeter.
Hoe kan je daar in jouw oplossing mee werken?

gr. Alwin

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2010, 12:36 

Hallo ad6922,

Voor muziek dvd's en theatervoorstellingen kan je gewoon een los item aanmaken. Met de afbeeldingen e.d. zo kan je ze toch op je Dune laten zien ondanks dat er geen koppeling is met MovieMeter. Deze koppeling is namelijk niet verplicht en alleen handig voor films.

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2010, 12:48 

Aan de lezers van dit draadje..

Zijn er mensen die de Dune als muziek speler gebruiken (i.p.v. bijvoorbeeld een squeezebox) en niet alleen voor films. M.a.w. zou het handig zijn om ook muziek/albums op een zelfde wijze van afbeeldingen e.d. te voorzien.

Als hier weinig tot geen behoefte aan is is dit natuurlijk zonde van de tijd om het te maken. En kan ik deze tijd nuttiger besteden. :)

Laat het me weten of dit iets is waar we wat aan hebben?

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2010, 20:36 

Ik stream (nu nog) muziek, vanaf een NAS. Maar daar staat ongelofelijk veel in, voor mij persoonlijk té veel om Muziek albums toe te voegen.
Verder ga ik (ik spreek dus voor mezelf) op termijn anders streamen.

Ik denk dat een dergelijke toevoeging later prima is, maar ik stel voor eerst de films Beta vrij te geven.

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2010, 22:45 

Hallo MCNON,

Dit puur om te inventariseren of hier interesse voor is en zal zeker niet in deze versie verschijnen.. Dit even voor de duidelijkheid. :)

Exit :arrow:, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2010, 22:53 

Voor mij hoeft er geen interface voor muziek cd's op. Dat gaat prima via de squeezebox.

Wel heb ik nog een ideetje voor de muziek dvd's, deze zou je via bol.com laten komen. Deze hebben een aardige beschrijving. Maar ik ben geen programmeur en heb geen idee of zoiets dergelijks mogelijk is.

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2010, 12:05 

Interface voor muziek mag wat mij betreft achterwege blijven. Dit gaat veel gemakkelijker via de Squeezebox. (TV hoeft dan ook niet aan. Scheelt toch al snel 300W opgenomen vermogen....)

De interface voor video staat hoog op mijn verlanglijstje!

Sinds vorige week ook in het bezit van een Dune. :lol:

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2010, 15:41 

Hallo Thelosen,

Blijft mooi he zo'n Dune. :)

Zal de muziek interface dus maar laten zitten, de squeezebox is daar veel beter in. :). Ik heb nog een ander idee maar dat zal ook iets zijn voor versie 2 en daar moet ik eerst nog een proef stukje voor maken of dat werkelijk haalbaar is. Als dat lukt.... dan zit er iets op de Dune wat nu voor zover ik weet geen andere speler heeft. :D

Programma is onderweg maar afgelopen nacht geprobeerd mijn nas te redden maar helaas alles weggie.. Geeft op zich niet ruimt wel lekker op. En moet ik ook maar niet zonodig de firmware updaten al was het wel nodig... :twisted:

Gebruikte de films die erop stonden om te testen allemaal verschillende formaten iso, enz... maar goed. Ben nu druk de laatste dingen in orde te maken voor de test. De rest komt wel weer goed..

Dus.... nog even geduld....

Groet en Exit :arrow:, Loadercoder.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 779 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 552 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00