WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 15 Dec 2018, 17:28

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 779 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 552 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Dune Interface Manager
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2010, 17:05 

@ Loadercoder: Super goed initiatief. :D

yaDIS is mooi maar heeft een waardeloze scraper. De helft van de tijd vind ik ook geen enkel hoesje.

Keep up the good work.

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2010, 17:50 

Hallo auto rallye,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik voor Moviemeter geen scraper dus krijg je letterlijk de informatie die ook op de website staat. De resulaten met zoeken zijn dan ook sneller dan je met een scraper kunt halen. Altijd meegenomen. :lol:

De infomatie die ik ophaal zal in een eigen database worden gestopt bij het programma en niet in de directory bij de film/trailer enz. zoals andere programma's wel doen.

Exit :arrow:, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2010, 17:53 

Er is nog 1 plaatsje beschikbaar voor de Beta test...

Wie o wie heeft zin en tijd om in augustus wat te testen.

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2010, 13:18 

Hey Loadercoder,

Ik heb ik augustus ook nog wel wat tijd over voor wat Beta testing.

Even een beetje mijn achtergrond. Ik heb de DUNE sinds een aantal weken en maak gebruik van yaDIS. Dat werrkt opzich prima en ik vind de movie info erg mooi eruit zien. Een nadeel van yaDIS is dat de scraper van een franstalige site gebruik maakt.

Daarom ben ik erg geïnteresseerd in jouw oplossing.

In het dagelijks leven ben ik Business Acceptatie Analist en heb dus veel ervaring in het testen van informatiesystemen.

Groetjes,
Martijn

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2010, 17:23 

Hallo BuuRMaN,

Bedankt voor je aanmelding als Beta tester.

De DIM trein zit nu vol met beta testers (6 stuks) en een programmeur.
Zodra ik zover ben zal ik contact met je zoeken om de software over te dragen.

Groeten,

Exiit :arrow:, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2010, 19:50 

Zeer goed project. Ik heb hier zeker interesse in. Ik loop eigenlijk tegen dezelfde problemen aan als veel andere mensen die Yadis gebruiken, de Franse scrapper.
De eerste opzet zit er wel goed uit.

Hoe zou ik het graag willen zien.
Plot: Deze van moviemeter.nl (we zijn immers nederlanders)
Acteurs, rating, regisseur, etc: Van IMDB. IMDB heeft toch wel de meeste info
Hoesafbeeldingen en fanart (achtergrond): TheMovieDB.org. Deze heeft veel fanart afbeeldingen en hoesjes van goede kwaliteit. De hoesjes van Moviemeter vind ik maar matig

Daarnaast vind ik een index wel prettig zodat je niet alleen kunt zoeken op acteur/jaar/genre etc maar ook dat je hier kunt filteren op datum van toevoeging (recent). Op deze manier kan ik makkelijk zien welke film ik het laatst heb toegevoegd en dus nog niet gezien heb.

Ik hoop dat je de tijd kunt vinden om hier iets moois van te maken. Er loopt nog een nederlands project voor de Dune maar deze lijkt al een hele stil te liggen

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2010, 21:56 

Hallo Athome,

Bedankt voor het meedenken. :D

De informatie zoals deze nu beschikbaar is komt compleet uit moviemeter incl. de cover. Op de moviemeter website zijn 2 formaten covers te vinden ik gebruik de grootste van de 2 en heb nog geen noodzaak gezien om andere te gebruken. Maar dit zou zeker een optie kunnen zijn. :)

Wat betreft de Fan-art deze komt inderdaad van TheMovieDB.org omdat MM dit niet (misschien in toekomst??) beschikbaar heeft. Deze gaat overigens ook via een API waardoor deze lekker snel is.

Wat betreft de datum van aanmaak deze moet er zeker in en daar moet je op kunnen sorteren zodat je de laatste films in 1x druk op de knop bij je bestaande interface kan zetten. Zonder ze appart te moeten opzoeken. Zal er zeker bij komen en hoop nog in deze versie want dit is eigenlijk een Must Have. :roll:

Al met al nog wensen genoeg. :)

Exit :arrow:, Loadercoder

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 13:06 

@loadercoder: Ik moet zeggen dat ik wel heel benieuwd ben wat het resultaat straks wordt. Ik had me ook graag aangemeld maar moet erkennen dat ik echt alleen maar een gebruiker ben en totaal geen verstand heb van programmeren. Ik ben blij dat ik mijn 2 Nas'en Synology DS 107+ voor mijn audio (Sonos) en mijn DS409+ voor mijn films (ism Dune Prime 3.0) goed werkend heb.
Momenteel werk ik met yaDIS (standaard export mode) en dat ging zeker niet zonder slag of stoot. Gelukkig zijn er veel medegebruikers die mij ook op weg geholpen hebben.

Zodra je iets hebt en waarvan je vindt dat het iets bredergetest moet worden dan je testgroep laat het me maar weten.

Succes :)

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 16:11 

Hallo auto rallye,

Het geeft helemaal niets dat je "alleen" maar een gebruiker bent. Over het algemeen zijn gebruikers prima in staat, om je duidelijk te maken wat er niet werkt dan wel hoe ze graag dingen zouden zien werken, althans dat is mijn ervaring. En daar gaat het om. :)

Op dit moment gaat het project hard vooruit en zie ik er elke dag weer een stukje bij komen wat werkt. Dat werkt wel lekker motiverend. :)

Groeten,

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2010, 12:37 

Hey Loadercoder,

Bedankt dat ik mee kan doen met het beta testen. Ik had nog wel even een vraagje. Heb je ook documentatie van hetgeen je hebt ontwikkeld. Zodoende kan ik rekening houden met wat er zou moeten werken en wat eventuele (wensen) verbeteringen zouden moeten zijn voor een vervolg traject.

Natuurlijk is het ook mogelijk om een soort ad-hoc testing en/of error guessing te doen maar het mooiste zou zijn om wat extra info te krijgen. Deze info is daarnaast ook god te gebruiken voor een eventuele handleiding.

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2010, 19:54 

Hallo BuuRMaN,

Er is op dit moment beperkte documentatie, maar zal voor de beta het nodige aan materiaal leveren incl. een stappen plan m.b.t. de installatie e.d.

De installatie is niet moeilijk maar er zijn een paar truukjes om het wat gemakkelijker te maken.

Ik denk dat dit helemaal goed gaat komen. :)

Groeten,

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2010, 10:58 

Hoi Loadercoder,

Lees de discussie met heel veel interesse.
Als het zover is dan zou ik graag het pakket willen hebben.
Ik begrijp dat het pas half augustus word maar toch om even mijn interesse aan te geven :D

Greetz,

Scubabinkie.

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2010, 10:59 

Half augustus duurt niet zo lang meer. Ongeveer 2 weken

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2010, 12:11 

Ben ongeduldig hé :)

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010, 16:19 

Hoi Loadercoder

Wil me ook wel aanmelden als beta tester. Momenteel gebruik 'k zelf DuneX waar ik mee geholpen heb om de moviemeter.nl scraping op punt te zetten voor versie 0.7.9

Hoe meer opties er zijn van Nederlandstalige Dune artwork programma's hoe liever, dus bij deze had 'k graag me aangemeld als beta tester.

'k hoor het wel

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 779 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 552 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00